pondělí 22. prosince 2014

Co jsem dělala a jedla I.

Zdravím všechny! Tak jsme se dočkali a zítra už je tu velmi očekávaný den, ten Štědrý. U nás doma přípravy už skoro vyvrcholily, už zbývá jen pár věcí a pak jen velké flákání. Slíbila jsem, že se ozvu ještě před Štědrým dnem a svůj slib dodržuji a přináším rovnou novou rubriku. Dlouho jsem nad tím přemýšlela a nakonec se rozhodla, že blog trochu zosobním a občas se ozvu i s tím, jak to momentálně v mém životě vypadá. Součástí článku bude můj "deníček" a fotojídelníček s propočítanými makry. Ten jídelníček tam bude hlavně kvůli mě, protože budu mít větší motivaci jíst víc a líp. Momentálně vypadá můj jídelníček mizerně, ale to už můžete posoudit sami. 



Dneska jsem nějak vůbec nemohla spát. Včera jsem do sebe totiž natlačila hodně cukroví, takže mi bylo blbě od žaludku. Ve tři jsem se probudila a usnout prostě nešlo, tak jsem to vzdala, rozsvítila si a pokračovala ve čtení Války s mloky. Ta knížka je opravdu zajímavá a jestli ještě nevíte, co číst k maturitě, doporučuji vám ji. Máte nějakou oblíbenou knihu k maturitě? Hodila by se mi inspirace. Usnula jsem až v půl 5 a ráno se mi kupodivu nechtělo vstávat, spíš vůbec. Bohužel brácha s mamkou něco rochnili v kuchyni, takže v tom hluku se ani spát nedalo. 

50 g Dobré vlákniny, 150 g bílého jogurtu a čaj
276 kcal/1155 kJ B:13g S:36g C:10g T:7 g

S úplnou nechutí jsem si udělala snídani, která byla tedy žalostně malá, ale nebyla jsem do sebe schopná natlačit víc. Nevím, co se se mnou dnes děje. Nejraději bych si nafackovala, vždyť takhle se nesnídá ani při celkem drastické redukci. Musela jsem to ale sníst rychle, protože jsme s mamkou jely nakupovat. Nejdřív jsme nakoupily v Bille a pak jsem šla napřed do papírnictví, abych si vybrala balící papír. Mamka ho šla zaplatit a pak na mě vyjela, co že si to myslím, když jsem koupila papír za 30 Kč, když pán před ní si vybral nějaký za 15 Kč. Řekla jsem jí, ať na mě nekřičí a že jí těch blbých 30 Kč dám, ale ona že ne a pokračovala. Šíleně jsme se rozhádaly, hádka pokračovala i doma. No prostě skvělé dopoledne. Měly jsme spolu dopoledne uklízet ložnici, ale vůbec za mnou pak nepřišla, tak jsem byla zavřená sama v pokoji. Při tom jsme spolu včera CELÝ den uklízely, vařily, pekly a byly v pohodě.


100 g kuskusu (za syrova), 90 g syreček, 10 g bonbon margot perník
513 kcal/2147 kJ B:39 g S:75 g C:7 g T:7 g

Po hádce jsem měla k jídlu ještě větší nechuť, ale překonala jsem se a dala jsem si pořádnou porci přílohy. Opravdu jednoduchá věc a mám to moc ráda. Kuskus zaleju horkou vodou a po chvilce, zatímco je ještě vařicí, do něj zamíchám syreček, který se úžasně rozteče a je z toho hrozná dobrota. Na ochutnávku jsem měla margot perník z naší vánoční kolekce a docela mě zklamal. Čekala jsem od toho hodně, ale obyčejná margotka je tak tisíckrát lepší.
Hned po obědě jsem si zalezla do postele a četla si Válku s mloky, u čehož jsem asi po hodině a půl na pár minut vytuhla. Probudila mě mamka, která mě prozváněla, abych šla před barák a jela vyzvednout peníze, tak jsem se rozespalá vydala do mrazu. Už se chovala o něco lépe, ale já prostě neměla náladu to jen tak přejít a zapomenout. Když jsme se vrátily, šla jsem hned za taťkou a udělala mu účetnictví za poslední čtvrtletí, u čehož jsem se docela odreagovala. 

50 g burákového másla, pudink Créme olé čokoláda, 50 ml mléka
372 kcal/1555 kJ B:15 g S:18 g C:8 g T: 25g
Svačinu jsem si dala někdy po 4. hodině a konečně jsem měla na něco chuť, takže volba padla na mé milované burákové máslo a ještě milovanější pudink, který se dělám převážně z vody, protože pak vynikne více ta kakaová chuť. Vanilkový nebo kokosový bych z vody nepozřela, ale ten čokoládový je z ní fakt lepší. Pak jsem se konečně pustila do nějaké práce a udělala vosí hnízda a začala pracovat na podnikatelském záměru do školy. Jo, sice teprve začaly prázdniny, ale mám toho mraky a jinak bych nestíhala.


100 g cereálního chleba, 80 g (balení) gervais s pažitkou, 500 g cherry rajčat
547 kcal/2289 kJ B:20 g S:69 g C:17 g T:57 g
Večeře byla doslova výborná. Miluju gervais a teď jsem ho měla na chlebech pořádnou vrstvu. Po půl kile rajčat jsem málem praskla, ale miluju je tak, že jsem je prostě nedokázala nechat. Hned pak jsem si zase psala s jedním klukem, se kterým si teď píšu každý večer. Viděl mě ve škole, vyzvěděl kdo jsem, našel si mě na facebooku a přidal si mě... Je hrozně milej a už jsme domluvení, jak půjdeme po Novém roce na kafe, na squash a podobně, takže buď další skvělý kamarád, nebo nový crush? No, uvidíme. :)

Zhodnocení jídelníčku
Celkem: 1708 kcal/7146 kJ B:88 g S:199 g z toho C:42 g T:57 g
Upřímně? Jsem na sebe naštvaná, dneska jsem jedla hrozně. Jedla jsem málo a plno si to uvědomuji. Nejdřív jsem váhala, jestli to vůbec zveřejnit, ale pak jsem si řekla, že je to pravděpodobně to nejlepší. Nejspíš potřebuji kritiku, potřebuji ránu přes čumák, abych se vzpamatovala a začala jíst víc. Překvapilo mě, že toho je tak málo. Do tabulek jsem nezapisovala min. 3 měsíce a myslela jsem si, kdoví jaký nemám přehled. Pravděpodobně tento kontrolní den zavedu častěji. Jediné, co mě za dnešek omlouvá, je fakt, že na Štědrý den se pravděpodobně asi přejím. Po té jsem odhodlaná ještě zvýšit porce.

Líbily by se vám takové články? Budu ráda za každé pozitivní i negativní komentáře, ovšem nějak slušně formulované. Užijte si zítřejší Štědrý den plnými doušky, další přece jen bude až za rok! :)









7 komentářů:

  1. Taky někdy nechápu, proč mamka vyšiluje kvůli takové kravině :D Už dlouho jsem neměla pudink :3 Někdy si musím zase udělat můj milovaný kokosový :) Asi bych nemohla sníst tolik rajčat, vždycky mě totiž po nich pálí celá pusa :D
    Tahle rubrika se mi líbí, už jsem ji viděla na jednom blogu a je to fakt dobrý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  2. ten první obrázek je bohužel asi výstižný :D
    to naštve, že v noci nemůžeš spát, a chce se ti, když už je rachot a nemůžeš, mám to přesně tak :(
    jinak Válka s mloky je fakt super, bohužel jí v povinné četbě nemáme, ale líbilo se mi od stejného autora R.Ú.R, nebo pak třeba Farma zvířat, Petr a Lucie, Romeo Julie a tma .. ještěže už mám dočteno :D
    to je škoda taková zbytečná hádka kvůli blbosti :/
    jéé ten puding vypadá hrozně nádherně :3
    taky se o prázdninách učím a všichni mě mají zablázna :D
    to s tím klukem je super, vypadá to slibně! :)
    jinak jsem známá tím, že ráda kritizuji jídelníčky, ale na tom tvém mi nic hrozného nepřijde, jen nedostatek bílkovin, ale to se dá pochopit, když jsi měla takový stresový den a neměla jsi chuť k jídlu :)

    OdpovědětVymazat
  3. To s mamkou mě moc mrzí! :/ jinak mám to stejně.. taky si myslím, kolik toho nesním a když to dám do tabulek, tak na mě koukají poměrně nízká čísla.. Ale ta snídaně je opravdu malinká no :/ to by mi stačilo tak na svačinu.. Ale teda těch půl kilo rajčat mě dostalo! _:D to bych asi nesnědla.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuju a Jessie taky děkuje! :) my jsme to taky vždy zdobily až těsně před Vánoci, ale pak byli všichni nervozní a akorát jsme se pohádali.. takže ted ho zdobíme i klidně 4-5 dní dopředu :) aspon si ho více užijeme:)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuji! :) samozřejmě, že 15 ks není žádné velké prasení :D jen jsem to brala, že jsem byla po obědě no a chtěla jsem jeden, sva kousky a skončilo to 15..:/ včera jsem jich snědla.. nechci vědět kolik :D

    OdpovědětVymazat
  6. Je mi líto, že jste se s mamkou pohádaly, u nás to bylo podobně :/ Ale naštěstí jsme se před Štědrým dnem všichni uklidnili. Tak doufám, že nakonec všechno dobře dopadlo a užila sis Štědrý večer se vším všudy :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ten obrázek je dost trefný. :D A doma to občas máme podobně..

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)