čtvrtek 29. ledna 2015

Druhý týden


Zdravím! Zdá se mi to, jako by to bylo teprve včera, co jsem se rozhodla, že se do uzdravování pořádně opřu a najednou píšu souhrn druhého týdne. To rozhodnutí bylo jedno z nejlepších, co jsem kdy učinila, ale také jedno z nejtěžších, co si budeme povídat. Tak velké zvětšení porcí se sice líbí žaludku, ale hlava má občas tendence stagnovat. Zatím se ale VŽDY do pěti minut vzpamatuji a udělám další krok kupředu ze své komfortní zóny. Jsem na sebe pyšná. 



Slíbila jsem, že udělám malý report z mé dovolené v Alpách, o které jsem se zmínila v posledním článku. Musím vás zklamat, ale nemám ani jedinou fotku. Byla jsem prostě buď na svahu, kam jsem si mobil nebrala, nebo na hotelu, kde mi bylo ale před všemi těmi lidmi blbé fotit. Prostě se nehodí prostě například u večeře vytáhnout foťák. Musím ale říct, že ty porce byly obrovské! Ještě jsem takové porce nikdy neviděla a to už jsem viděla ledacos. No co, nestěžovali jsme si dokud nás nechytaly s tatím křeče do břicha, jak jsme byli přecpaní. 
Vyjeli jsme v pátek ve 2 hodiny v noci. Cesta byla dlouhá, ale zpříjemňovaly nám jí řízky zabalené od maminky. Po té, co nás navigace, kterou taťka špatně nastavil, dovedla až do "cíle", který ale nebyl v Rakousku nýbrž v Německu, jsme začali mírně panikařit, ale naštěstí jsme si zajeli jen hodinu. Na místě jsme tedy byly před 9 a rovnou mířili na svah. Shodou okolností se zrovna tento celý víkend jelo mistrovství v alpském lyžování, takže jsme i něco viděli, což byl obrovský zážitek hlavně pro taťku jakožto velkého fanouška ale i pro mě. Alpy pro mě byly úplná premiéra, litovala jsem, že jsem vzala snowboard, protože mi to vůbec nešlo. Konec konců jsem se na něm učila minulý rok a stála na něm asi 4x v Kašperkách. :D Po pár hodinách jsem se ale rozjezdila a nevědomky sjela i černou sjezdovka. To je tak, když je taková mlha, že nevidíte 5 metrů před sebe, takže ani značky sjezdovek. Hnusné mlhavé počasí trvalo po všechny tři dny. Žádná krásná panoramata, Eli. Jsem ale moc ráda, že jsem měla možnost okusit, jaké to v Alpách je, a dokonce jsem rovnou jela i do Kützbühelu, což byl můj sen. S našimi sjezdovkami se to ani nedá srovnávat! 
Pokoj jsme měli krásný, ale jako vždy tu bylo jedno velké ale. Postel byla manželská, takže to znamenalo spaní vedle táty. Je zřejmé, že jsem noc ze čtvrtka na pátek spala asi 4 hodiny. Co jsem ale nečekala, že budu spát noc z pátku na sobotu ani ne 2. Nedokázala jsem usnout s taťkovo mlaskáním, chrápáním, vzdycháním, kopáním, vrtěním se a neustálým rozsvěcováním, když šel na záchod. Celou noc jsem tedy seděla s bolavýma očima na posteli s noťasem v klíně a sledovala Arrow. Další den jsem byla jako zombie. Podobná situace se opakovala i druhou noc, ale to jsem už vyčerpáním vydržela spát o dost déle. 
Jídlo tam bylo perfektní, chutné, objemné. Kdyby tam člověk nesportoval, přibral by ze dne na den pár kilo. Měli jsme se tam jak prasata v žitě. Čím nás podstrojovali uvidíte v jídelníčku na konci článku. Domů jsme přijeli v neděli večer.


Teď už ale k mým pocitům ohledně průběhu uzdravování. Tento týden se nic nezměnilo, jen jsem si začala být více jistá v nových porcích a oproti prvnímu týdnu ještě zvedla. Některé dny jsem jedla opravdu hodně a při zapisování do jídelníčku mě to popravdě vyděsilo, ale hned jsem zakroutila hlavou a všechny myšlenky setřásla. Teď to beru spíš jako "No a co, tak jsem se najedla." Nikdy bych nevěřila, že si ještě někdy hned po obědě dokážu udělat cappucino a namáčet si v něm hrst kokosových sušenek jenom proto, že mám chuť. Nemám ani tušení, kolik kalorií a makronutrientů do mě za den vejde, a jsem za to ráda. Kdybych to věděla, byla bych jen znepokojená. Když si jdu například přidat nebo udělat jídlo "navíc", občas mi probleskne myšlenka jako "Počkat, vždyť po tomhle už přibereš.", ale pak si někdy i nahlas řeknu: "Vždyť přibrat je teď tvůj cíl." Hubnutí byla v porovnání s přibíráním taková procházka růžovým sadem. Bojovat se ale musí a cítím, že mě tohle v budoucnu zocelí. Musí.
Nálada se mi také drží dobrá, lépe vycházím s rodiči a s kamarády se mi lépe komunikuje. Nevím, jak je to možné, ale získávám větší sebevědomí. Když sedím, neřeším, jestli bych si neměla dát raději nohy přes sebe, aby nevypadaly tak tlustě. Prostě si sednu tak, jak je mi to pohodlné, a je mi úplně jedno, jak vypadám. Mám ráda svou postavu a těším se, až bude mé tělo zase fungovat. S pozitivním myšlením může být člověk spokojený i s BMI 24. Já a BMI 20 je úplně k ničemu, když myslím negativně. Tohle vše se ale s časem zlepší. 


Ještě než se vrhnu na psaní jídelníčku, chtěla bych vyzvat všechny, co mají stejný či podobný problém jako já, aby začali bojovat. Na email mi přišlo pár emailů od slečen se žádostí o pomoc, nebo prostě milým oznámením, že je takové mé články motivují. Ani nevíte, jak to nakopne! Otázky můžete klást na ASK nebo rovnou posílat na email roxyshelp@seznam.cz . Budu se těšit! :)

Jídelníčky

Pátek 23.1.

Během noci a rána: 4 kaiserky s řízky
Svačina: cappucino, 2 malé milky
Večeře: velký talíř zeleninového salátu, dýňová polévka, jasmínová rýže s pečeným kuřecím stehnem a nádivkou, 2 domácí koblihy s jahodovým přelivem

Sobota 24.1.

Snídaně: velká miska cornflakes s pravým řeckým jogurtem, 2 bílé bagety, 2 balení (20 g) másla, balení (30 g) marmelády, šunkový salám, sýr, plněný šáteček
Oběd: lotus sušenka, instantní těstovinový pokrm Bistro Mexiko, balení rajčat
Večeře: hovězí vývar s nudličkami, taggliatelle se sýrovou omáčkou a vepřovými medajlonky, čokoládový muffin, košíček plněný žloutkovým krémem s ovocem, čokoládová koule plněná opilým banánem

Neděle 25.1.

Snídaně: velká miska cornflakes s mlékem, 2 bílé bagety, balení (30 g) nutelly, balení másla (10 g), balení (30 g) marmelády
Oběd: tatranka
Večeře: svíčková omáčka se čtyřmi houskovými knedlíky, cappucino, balení rajčat

Pondělí 26.1.

Snídaně: ovesná kaše s rozmačkaným banánem, čokoládový pudink, 4 koláčky
Oběd: plechovka fazolí, volské oko, kyselé okurky, chléb s linessou
Svačina: 1 kostka kaštanů v bílé čokoládě, bílý jogurt s horkým lesním ovocem, cappucino, kokosové sušenky
Večeře: pytlík (400 g) mražené zeleniny, 2 topinky s veselou krávou, 3 míchaná vejce, kečup

Úterý 27.1.

Snídaně: ovesná kaše s holandským kakaem, pomeranč, 3 menší plátky chleba s burákovým máslem a marmeládou
Svačina: bílý jogurt s müsli, velký banán, bagetka s linessou a sýrem
Oběd: brambory, kuřecí plátek pečený s lučinou a žampiony
Večeře 1: 500 g rajčat, plátek chleba s linessou a vysočinou, velká lžička burákového másla
Večeře 2: cottage s velkou lžící marmelády

Středa 28.1.

Snídaně: ovesná kaše s kokosem a marmeládou, nastrouhané jablko v jogurtu se skořicí, dobrou vlákninou a goji
Oběd: bramborová kaše, cuketovo-krůtí karbanátky, kyselé okurky
Svačina: cappucino, kokosové sušenky
Večeře: instantní nudle kungpao, 1/2 korn bagety s linessou, sýrem, šunkou a salámem, okruka, ředkvičky












5 komentářů:

  1. jsi skvělá, jen tak dál! :) a je super, že sis hory užila :) Taky by mi bylo blbé přede všemi fotit jídlo:D já byla na horách v prváku a jídlo teda bylo otřesné:DD

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za článek, díky za upřímnost, díky za inspiraci,sdílnost.. zkrátka díky za podporu, kterou z tvých posledních článků čerpám. Jsi skvělá a přeju, ať se ti daří! :-) -takybojovnice Nika

    OdpovědětVymazat
  3. Je super, že sis hory užila :) Věřím, že se člověk u toho vybije a vysportuje, ale já si prostě lásku k lyžím ani prknu nevytvořila a nemyslím si, že by se to mělo někdy změnit...
    Jídelníček...to teda hledím! Hlava mi samozřejmě začala počítat kalorie jednotlivých jídel (nechutný zvyk!!!), ale když přibíráš, je to paráda.. A jak jsi napsala, hubnutí je procházka růžovým sadem - ikdyž chápu ,že pro někoho to může být přesně opačně -, ale přibírání, to je teprv oříšek.

    OdpovědětVymazat
  4. Paráda, jsem ráda, že sis to užila :) Prkno je skvělé, nedám na něj dopustit :D
    Jak píšeš, když přibíráš, jídelníček je v pohodě. A ještě jsi určitě vydala hodně energie ;) :D

    OdpovědětVymazat
  5. nevím moc, jak se cítí člověk, který chce přibrat.. kéž bych jednou tak mohla taky smýšlet ( i když možná raději ne)..ale víš co, takový ten pocit, že řešíš, jestli si tohle můžeš dát nebo ne..jako při hubnutí..je na nic..ale zase to nabírání asi taky není nějaká výhra. :) ale můžeš si dopřát, co chceš :3

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)