sobota 4. července 2015

Jídelníčky z období PPP a po něm


Ahoj! Slíbila jsem článek s jídelníčky, tak tady je. Našla jsem i svůj starý účet na kalorických tabulkách, takže některé z ukázek budou i s kcal a živinami. Taky se tak bojíte, co si přečtete, jako já?



1. FÁZE - SNAHA ZHUBNOUT ZA KAŽDOU CENU

Snídaně: ovofit
Svačina: nic
Oběd: nic
Svačina: nic
Večeře: nic

Tento jídelníček mi vydržel neuvěřitelných 14 dní! Zhubla jsem 5 kilo (vody tak maximálně) a byla jsem úplně zničená. Do toho jsem ještě hrála tenis, tancovala a jezdila na rotopedu.
Období: září

2. FÁZE - PO PORADĚ S VÝŽIVOVOU PORADKYNÍ

Snídaně: 50 g jahodového müsli emco, 150 g bílého jogurtu, 100 g ovoce
Svačina: 150 g ovoce
Oběd: zapečené těstoviny se zeleninou a vajíčkem
Svačina: 60 g pečiva, 50 g šunky
Večeře: rýžová kaše

Taky hrozně málo, ale podle toho prvního jídelníčku to byl veliký krok kupředu. Tohoto jídelníčku s drobnými obměnami jsem se držela vcelku dlouho. Nezdravé ale bylo, že jsem si nedala například ani vajíčko, neboť nebylo v možnostech vzorového jídelníčku, tudíž pro mě nepřipadalo v úvahu. 
Období: říjen, listopad, prosinec, leden

3. FÁZE - OBJEVENÍ KALORICKÝCH TABULEK

ÚNOR
Snídaně: 50 g cornflakes, 150 g bílý jogurt, 5 g pistácie (?!)
Svačina: 175 g jablko
Oběd: 180 g brambor, 150 g kuřecího masa, 200 g zeleniny
Svačina: 120 g rustikální bageta, 50 g kečup
Večeře: 150 g bílého jogurtu, 15 g marmelády

1088 kcal, B: 59 g, S: 170 g, T: 13 g

BŘEZEN
Snídaně: 180 g sušených švestek
Svačina: 150 g bílého jogurtu, 10 g marmeláda
Oběd: emco ovesná kaše light, 180 g brambor, 130 g kuřecího masa, 200 g zeleniny
Svačina: nic
Večeře: 2x 120 g rustikální bageta

1607 kcal, B: 61 g, S: 230 g, T: 20 g

DUBEN
Snídaně: 60 g jáhly, 10 g granko, cappucino
Svačina: 120 g activia, 41 g müsli bez přidaného cukru a tuku, 70 g kiwi
Oběd: 180 g brambor, 180 g rybí filé, 80 g špenát, 50 g bebe s brusinkami
Svačina: fitness tyčinka Cookies and Cream
Večeře: 30 g 10% sýra, ovofit, 72 g celozrnný lisovaný chléb, hašlerka, 23 g krůtí šunky

1506 kcal, B: 89 g, S: 210 g, T: 21 g

KVĚTEN
Snídaně: emco ovesná kaše light, kokosový pudink
Svačina: 150 g pomeranč, 14 g dýňová semínka
Oběd: 180 g brambor, 300 g zeleniny, 15 g kečup
Svačina: ovofit
Večeře: 62 g celozrnný lisovaný chléb, 40 g krůtí šunka, 40 g 10% sýr, sójový nápoj
2. večeře: 200 g salátová okurka

1342 kcal, B: 69 g, S: 183 g, T: 31 g

ČERVEN
Snídaně: 250 g tvaroh, kokosový pudink
Svačina: 10 g karlovarský knedlík (?!)
Oběd: 280 g brambory, 150 kuřecí maso
Svačina: 250 g lilek, 15 kečup
Večeře: kokosový pudink, 125 g mozzarela light

1240 kcal, B: 137 g, S: 114 g, T: 25 g

ČERVENEC
Snídaně: light mléčná rýže, kokosový pudink, vanilkový kornout, nektarinka
Svačina: nic
Oběd: 350 g zeleniny, 180 g rybí filé
Svačina: nic
Večeře: ovofit, 350 g zeleniny

1188 kcal, B: 88 g, S: 140 g, T: 22 g

SRPEN
Snídaně: emco kokosové sušenky, 50 g kuskus, 5 g kokos, 150 g bílý jogurt, 50 g banán, 125 g tvaroh, 145 g nektarinka
Svačina: nic
Oběd: francouzská polévka z pytlíku, 215 g fazole v rajčatové omáčce (polovina plechovky)
Svačina: řecký jogurt Milko čokoládový, 40 g mandle
Večeře: 2x light babybel, ovofit, 300 g okurka, 50 g celozrnný chléb, 300 g rajčata

1821 kcal, B: 98 g, S: 215 g, T: 58 g

ŘÍJEN
Snídaně: latte bez cukru, 50 g dobrá vláknina, 150 g bílý jogurt
Svačina: nic
Oběd: 250 g brambory, 220 g uzený losos, 540 g rajčata
Svačina: 40 g ořechů, kokosový pudink
Večeře: 250 g tvaroh, 15 g burákové máslo, 200 g kedlubna

1516 kcal, B: 95 g, S: 148 g, T: 61 g

PROSINEC
Snídaně: 50 g dobrá vláknina, 150 g bílý jogurt
Svačina: nic
Oběd: 100 g kuskus, 90 g syreček, 9 g margot
Svačina: 50 g burákové máslo, čokoládový pudink
Večeře: 100 g cereálního chleba, 80 g gervais, 500 g rajčata

1708 kcal, B: 88 g, S: 199 g, T: 57 g

V tabulkách jsem klikala na náhodné dny z měsíce.
Jak koukám, můj příjem byl jako na houpačce. Bylo to ovlivněno hlavně dobou, kdy jsem měla extrémně moc pohybu a kdy tak akorát. Prostě jsem měla pocit, že když toho hodně vycvičím, budu si moci dopřát o 300 kcal víc. Děsí mě, že spousta huboucích lidí si myslí, že tohle jsou normální jídelníčky a dokonce i velké. 

4. FÁZE - UVĚDOMĚNÍ A ZAČÁTEK UZDRAVOVÁNÍ


5. FÁZE - OPUŠTĚNÍ BLOGU A "HUBNOUCÍCH" STRÁNEK

Snídaně: velká ovesná kaše v mléce s horou burákového másla, 3 tousty s burákovým máslem a marmeládou, 2 řádky čokolády milka oreo
Svačina: 2 velké pomeranče, maxi lipánek duo, balení bebe sušenek
Oběd: svíčková omáčka s 5 knedlíky a hovězím masem, hruška
Svačina: polovina plechu domácí buchty
2. svačina: kokosové sušenky, kakao
Večeře: 3 velké krajíce chleba s máslem a sýrem, čokoládový pudink
2. večeře: velká plná miska chocapic s mlékem, polovina milka čokolády

Když udeří extrémní hlad, je nutné se mu podat. Je až děsivé, že takovéhle množství jídla jsem jedla každý den, ale moje tělo si o to říkalo. Zdravý člověk by tohle do sebe nikdy nenacpal, další důkaz, že jsem se opravdu potřebovala uzdravit. Alespoň vidíte, že v tom nejste sami. Nejíte víc než všichni ostatní, možná jíte podobně jako já a myslíte si, že trpíte záchvatovitým přejídáním. Nevěřte tomu a poddejte se. Nechte své tělo převzít kontrolu a uzdravit se, je chytřejší než vy a ví, co dělá. 

SOUČASNOST

DEN, KDY JSEM V PRÁCI
Snídaně: vanička tvarohu, banán, javorový sirup, toffife
               rohlík s anglickou slaninou
               fidorka
Během dne: pečené brambory s tatarkou a mangovo-jogurtový dezert z práce
Večer (okolo 9. hodiny): zmrzlina z uga, dvě osminy dortu. pizza šneci z celého balení listového těsta, nugát, meruňky, třešně

Tady vidíte, že i já doháním jídlo večer. Můžete říkat, že v práci nemáte čas se najíst - což já také nemám, ale nemůžete se vymlouvat, že se kvůli tomu nedokážete uzdravit. Je tisíckrát lepší se večer pořádně nacpat, než jít spát hladoví s tím, že to doženete "někdy jindy", protože nedoženete.

DEN, KDY MÁM VOLNO
Snídaně: velký krajíc chleba s máslem a medem, 1 merci, srdíčko pudink
Svačina: káva s mlékem a cukrem, deli malinová, piškoty
2. svačina: houska, párek s kečupem
Oběd: rajská omáčka s kolínky, velká miska čokoládovo-karamelové zmrzliny Manhattan (miluju!)
Svačina: houska s korbačiky, caro s mlékem
Večeře: grilované klobásky, bagetky, hořčice
2. večeře: piškoty

Ani v "normální" dny se nijak neomezuju. Jím podle chutí a mé tělo mi za to děkuje. Nemyslím nepřetržitě na jídlo, dokonce ani nijak extra netloustnu díky nočnímu vyjídání ledničky a špajzky. 


Doufám, že byl pro vás článek, ať už se nacházíte v jakékoliv fázi či jste zdraví, přínosný. Pro mě určitě. Srovnala jsem si zase v hlavě pár věcí. Mějte se krásně a uvidíme se u příštího článku. :)





4 komentáře:

  1. No docela se vidím v těch tvách jidelníčcích z poslední fáze :) Taky mám někdy takový hlad, že to co sním, je prostě neuvěřitelné..:D

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle moc dobře znám, bohužel.
    Naštěstí jsem na tom už stejně jako ty. Žádné omezování. Máme svůj šťastný konec. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Léčím se z PPP a extrémní hlad mě taky občas přepadne, ale držim se zuby nehty abych se mu nepoddala...párkrát, když jsem tomu nechala volný průběh, tak mi to rozhodně moc nepomohlo, ihned přišly výčitky atd.atd....nejspíš to znáš. Asi prostě nejsem ten typ člověka, který se dokáže přecpat a potom se netrápit.
    Takže tě obdivuju, že jsi dokázala zdolat ten strach, je to fakt motivující :)

    OdpovědětVymazat
  4. nejvíc mě děsí, jak jde krásně vidět, že jsi začala na nějkých 1800 kcal a každý měsíc snižovalas až ses dostala na nějakých ubohých 1200 kcal.. hele to s tou práci chápu! já včera byla na brigádě a taky nebyl čas jíst.. děsný no :/

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)